O USO DE TECNOLOGIAS NA PRÁTICA DOCENTE EM UM PRÉ-VESTIBULAR DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19

Main Article Content

Gabriel Frazao Silva Pedrosa

Abstract

This essay aims to describe how a preparatory school for college entrance exams, located in the city of Rio de Janeiro, has been organized regarding the act of teaching in the face of the pandemic scenario for the new Coronavirus. The results demonstrate a valuable effort by teachers to continue the teaching-learning process of their students during the period of social isolation caused by the pandemic. As feedback, students have shown themselves to be participatory and active in relation to the eminent process.

Article Details

How to Cite
PEDROSA, G. F. S. . O USO DE TECNOLOGIAS NA PRÁTICA DOCENTE EM UM PRÉ-VESTIBULAR DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19. Conjuncture Bulletin (BOCA), Boa Vista, v. 2, n. 6, p. 86–91, 2020. DOI: 10.5281/zenodo.3843687 . Disponível em: https://revista.ioles.com.br/boca/index.php/revista/article/view/123. Acesso em: 18 may. 2024.
Section
Essays

References

ALMEIDA, Maria Elizabeth Bianconcini de; VALENTE, José Armando. “Currículo e contextos de aprendizagem: integração entre o formal e o não-formal por meio de tecnologias digitais”. Revista e-curriculum, vol. 12, n. 2, 2014.

CAPELO, Regina; OLIM, Dina. “Preditores da qualidade de vida em estudantes do ensino secundário”. Interdisciplinarity in Social and Human Sciences, vol. 5, 2016.

CUNHA, Marcelo Barros; HENRIQUES, André Guilhon; ARAUJO, PSR. “Metodologia para fiscalização de programas de inclusão digital com foco na avaliação independente de seus resultados”. Communication Policy Research Latin America, vol. 10, 2016.

FORMOSINHO, João; MACHADO, Joaquim; MESQUITA, Elza. “Formação, trabalho e aprendizagem”. In: Tradição e inovação nas práticas docentes. Lisboa: Edições Sílabo, 2015.

LUIGI, R.; SENHORAS, E. M. “O novo coronavírus e a importância das organizações internacionais”. Nexo Jornal [17/03/2020]. Disponível em: <https://www.nexojornal.com.br>. Acesso em 25/05/2020.

ROSO, Caetano Castro; SANTOS, Rosemar Ayres dos; ROSA, Suiane Ewerling da; AULER, Décio. “Currículo temático fundamentado em Freire-CTS: engajamento de professores de física em formação inicial”. Revista Ensaio, vol. 17, n. 2, 2015.

SANTOS JOAQUIM, Bruno dos; PESCE, Lucila. “As Tecnologias Digitais da Informação e da Comunicação nos Contextos da Educação de Jovens e Adultos: Uma Revisão de Literatura (2007-2014)”. Olhares: Revista do Departamento de Educação da Unifesp, vol. 4, n. 1, 2016.

SENHORAS, Elói Martins. “A pandemia do novo coronavírus no contexto da cultura pop zumbi”. Boletim de Conjuntura (BOCA), vol. 1, n. 3, 2020a.

SENHORAS, Elói Martins. “Coronavírus e Educação: Análise dos Impactos Assimétricos”. Boletim de Conjuntura (BOCA), vol. 2, n. 5, 2020b.

SILVA, Rosane Leal. “Os desafios à educação na era digital: do paradigma da reprodução ao desenvolvimento da autonomia do educando”. Anais do IV Congresso Internacional Uma Nova Pedagogia para a Sociedade Futura [2016]. Disponível em: <https://reciprocidade.emnuvens.com.br/novapedagogia>. Acesso em: 25/05/2020.

SILVA, Tatyane Souza Calixto da; MELO, Jeane Cecília Bezerra de; TEDESCO, Patricia Cabral de Azevedo Restelli. “Um modelo para promover o engajamento estudantil no aprendizado de programação utilizando gamification”. Revista Brasileira de Informática na Educação, vol. 26, n. 03, 2018.

SOUZA, Leandro Coqueiro. “A TIC na Educação: uma grande aliada no aumento da aprendizagem no Brasil”. Revista Eixo, vol. 5, n. 1, 2016.

ZONTA, Ronaldo; ROBLES, Ana Carolina Couto; GROSSEMAN, Suely. “Estratégias de enfrentamento do estresse desenvolvidas por estudantes de medicina da Universidade Federal de Santa Catarina”. Revista Brasileira de Educação Médica, vol. 30, n. 3, 2006.

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)