FIELD NOTEBOOK: RECORDS AND REFLECTIONS ON THE SUPERVISED INTERNSHIP IN ELEMENTARY SCHOOL
Main Article Content
Abstract
This essay aims to develop a brief reflection on the supervised internship in elementary school, early years, through an exploratory study based on bibliographic and documental review that takes into account the school reality, legal frameworks and theoretical perspectives on the subject. analyzed in question.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c). Conjuncture Bulletin (BOCA)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília: Planalto, 1988. Disponível em: . Acesso em: 23/03/2022.
BRASIL. Lei nº 9.394, de 20 de dezembro de 1996. Brasília: Planalto, 1996. Disponível em: . Acesso em: 23/03/2022.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Educação é a Base. Brasília: MEC/CONSED/UNDIME, 2017.
CORTEZ, C.D. C. “Estudar... Aprender... Ensinar... Mudar... Transformar-se: Um processo contínuo”. In: BARBARA, L.; RAMOS, R. C. G. Reflexão e ações no ensino-aprendizagem de línguas. Campinas: Mercado de Letras, 2003.
LIBERALLI, F. C. O diário como ferramenta para a reflexão crítica: tese de doutorado em linguística aplicada ao ensino de línguas. São Paulo: PUC, 1999.
MACKAY, S. L. O Professor reflexivo: guia para investigação do comportamento em sala de aula. São Paulo: Special Books, 2003.
SENHORAS, E. M. “Coronavírus e Educação: Análise dos Impactos Assimétricos”. Boletim de Conjuntura (BOCA), vol. 2, n. 5, 2020.
TARDIF, M. Saberes docentes e formação profissional. Petrópolis: Editora Vozes, 2014.