FIELD NOTEBOOK: RECORDS AND REFLECTIONS ON THE SUPERVISED INTERNSHIP IN ELEMENTARY SCHOOL

Main Article Content

Davi dos Santos Almeida
Silvana Barbosa Pinto

Abstract

This essay aims to develop a brief reflection on the supervised internship in elementary school, early years, through an exploratory study based on bibliographic and documental review that takes into account the school reality, legal frameworks and theoretical perspectives on the subject. analyzed in question.

Article Details

How to Cite
ALMEIDA, D. dos S.; BARBOSA PINTO, S. FIELD NOTEBOOK: RECORDS AND REFLECTIONS ON THE SUPERVISED INTERNSHIP IN ELEMENTARY SCHOOL. Conjuncture Bulletin (BOCA), Boa Vista, v. 10, n. 28, p. 52–60, 2022. DOI: 10.5281/zenodo.6379519. Disponível em: https://revista.ioles.com.br/boca/index.php/revista/article/view/581. Acesso em: 21 nov. 2024.
Section
Essays

References

BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília: Planalto, 1988. Disponível em: . Acesso em: 23/03/2022.

BRASIL. Lei nº 9.394, de 20 de dezembro de 1996. Brasília: Planalto, 1996. Disponível em: . Acesso em: 23/03/2022.

BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Educação é a Base. Brasília: MEC/CONSED/UNDIME, 2017.

CORTEZ, C.D. C. “Estudar... Aprender... Ensinar... Mudar... Transformar-se: Um processo contínuo”. In: BARBARA, L.; RAMOS, R. C. G. Reflexão e ações no ensino-aprendizagem de línguas. Campinas: Mercado de Letras, 2003.

LIBERALLI, F. C. O diário como ferramenta para a reflexão crítica: tese de doutorado em linguística aplicada ao ensino de línguas. São Paulo: PUC, 1999.

MACKAY, S. L. O Professor reflexivo: guia para investigação do comportamento em sala de aula. São Paulo: Special Books, 2003.

SENHORAS, E. M. “Coronavírus e Educação: Análise dos Impactos Assimétricos”. Boletim de Conjuntura (BOCA), vol. 2, n. 5, 2020.

TARDIF, M. Saberes docentes e formação profissional. Petrópolis: Editora Vozes, 2014.