THE ANGER OF STUDENTS IN THE POST-PANDEMIC PERIOD

Main Article Content

Suzane Margarida Martins

Abstract

It is proposed in this work to identify factors that may contribute to clarify the reasons why students have returned to school social life with so much inflexibility. As a method, bibliographic research is carried out using “Google Scholar” as well as and the “Scielo Brasil” platform. Thus, a detailed analysis of the abstracts of each of the chosen works has been made and it is concluded that the isolation experienced by the students, in association with fear, grief and psychological problems, among others, accentuated the inflexibility leading to school violence.

Article Details

How to Cite
MARTINS, S. M. THE ANGER OF STUDENTS IN THE POST-PANDEMIC PERIOD. Conjuncture Bulletin (BOCA), Boa Vista, v. 11, n. 33, p. 95–100, 2022. DOI: 10.5281/zenodo.7059861. Disponível em: https://revista.ioles.com.br/boca/index.php/revista/article/view/716. Acesso em: 20 may. 2024.
Section
Essays

References

ABRAMOVAY, M. Escola e violência. Brasília: UNESCO, 2002.

ABRAMOVAY, M. Escola e violência. Brasília: UNESCO, 2003.

CLUVER, L.; LACHMAN, J. M.; SHERR, L.; WESSELS, I.; KRUG, E.; RAKOTOMALALA, S.; MCDONALD, K. “Parenting in a time of COVID-19”. The Lancet, vol. 395, e64, 2020.

FREIRE, P. Educação na cidade. São Paulo: Editora Cortez, 1991.

MELO, Í. As consequências da pandemia (COVID-19) na rede municipal de ensino: impactos e desafios (Trabalho de Conclusão de Curso de Especialização em Docência do Ensino Superior). Goiânia, Campus Ipameri: Instituto Federal Goiano, 2020.

ORNELL, F.; SCHUCH, J. B.; SORDI, A. O.; KESSLER, F. H. P. “‘Pandemic fear’ and COVID-19: mental health burden and strategies”. Brazilian Journal of Psychiatry, vol. 42, n. 3, 2020.

PAULA E SILVA, J. M. A.; SALLES, L. M. F. “A violência na escola: abordagens teóricas e propostas de prevenção”. Educar em Revista, vol. 2, 2010.

PLATT, V. B.; GUEDERT, J. M.; COELHO, E. B. S. “Violência contra crianças e adolescentes: notificações e alerta em tempos de pandemia”. Revista Paulista de Pediatria, vol. 39, 2020.

SCHMIDT, B.; CREPALDI, M. A.; BOLZE, S. D. A.; NEIVA-SILVA, L.; DEMENECH, L. M. “Saúde mental e intervenções psicológicas diante da pandemia do novo coronavírus (COVID-19)”. Estudos de Psicologia, vol. 37, e200063, 2020.

SENHORAS, E. M. “Covid-19 e os padrões das relações nacionais e internacionais”. Boletim de Conjuntura (BOCA), vol. 3, n. 7, 2020.

SENHORAS, E. M. “O campo de poder das vacinas na pandemia da Covid-19”. Boletim de Conjuntura (BOCA), vol. 6, n. 18, 2021.

SOCIOLOGIAS, C. E.; CHARLOT, B. “A violência na escola: como os sociólogos franceses abordam essa questão”. Sociologias, vol. 4, n. 8, 2008.

SPÓSITO, M. P. “Um breve balanço da pesquisa sobre violência escolar no Brasil”. Educação e Pesquisa, vol. 27, 2001.

VOSGERAU, D. S. R.; ROMANOWSKI, J. P. “Estudos de revisão: implicações conceituais e metodológicas”. Revista Diálogo Educacional, vol. 14, n. 41, 2014.